Välkommen till en vackrare båtvärld - det är här det händer
Rekommenderade diskussioner |
---|
Ett litet vinter projekt LM SpeedHaloj! ny här på forumet och tänkte dela med mig av mitt lilla vinterprojekt. Har en tid letat efter en liten båt som skulle kunna passa mi… Startad av jonny malmgren i ÖvrigtSenaste inlägg |
Seahorse söker entusiastJag måste göra mig av med projektet. Om det finns någon med mer tid och ork så finns en sportbåt, byggd 60-61 i Jönköping med tillhörande J… Startad av Micael Edlund i Båtar till saluSenaste inlägg |
Övergiven? Bröderna Larsson?Varje gång jag går till min egna båt för att jobba så går jag förbi detta fina projekt. Har ingen aning om vems de är eller vad det är för… Startad av Johan Wahlgren i ÖvrigtSenaste inlägg |
Kryssare KR 15 Mistral ex. AmaryllisSaxat lite text ur ett mejl från Thomas Larsson: Namn på senare år Mistral. Var med i SK95:klubben på 1980-talet. Står på land i Västerås… Startad av Tor Hedvall i SCBs båtbank - båtar som söker nya ägareSenaste inlägg |
Vad händer med sidan.Vi har haft troligen det största veteranbåtsevenemang i Sverige genom tiderna och jag ser inte ett inlägg. Classic Boat Meet 2012 har genom… Startad av Ola Hansson i ÖvrigtSenaste inlägg |
Segelbåtar som lider...På Sunna båt klubb i Karlskrona har man valt att slänga ut "kyrkogårdsbåtarna" på utsidan av staketet. Kostern är sjöscouternas gamla båt v… Startad av Per Lundbladh i SCBs båtbank - båtar som söker nya ägareSenaste inlägg |
Någon som vet mer om denna båttyp ?Jag skulle vilja veta mer om denna båt som står hemma hos mig. Konstruktör, tillverkare, namn år, antal ? Kanske känner någon till just den… Startad av Tom Sellerholm i EfterlysningarSenaste inlägg |
motorer från canadahej fick detta mail från en kille i canada som svar på min köpes annons på blocket "Jag bor i British Columbia i Canada, har samlat på me… Startad av Peter Stålblad i ÖvrigtSenaste inlägg |
nån som vet vad det här är för båttyp?Fick syn på den här gamla båten senast jag var på besök i Värmland, den ser desvärre ganska risig ut i dagsläget. Kommer ihåg hur den såg u… Startad av Daniel Eriksson i EfterlysningarSenaste inlägg |
Vi rensar i motorlagretMånga motorer blir det. Och hos oss har det kanske blivit lite för många motorer genom åren. Nu har vi inventerat och säljer ut lite av vå… Startad av Museihusets Motorbåtsmuseum i Tillbehör säljesSenaste inlägg |
Välkommen till
Swedish Classic Boats
Registrera dig
eller Logga In
© 2024 Created by Anders Værnéus. Drivs med tekniken bakom