Efterlysningar (160)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

Söker information om Bröderna Johansson, Kråkö och "Neptunia" 30`dubbelruff

Hei, kjöpte denne båten i Drammen i 2010. Det finns en messingplatta ved nergång til akterruff med inskriptionen "Bröderna Johansson, Kråkö…

Startad av Tore Skjæveland

8 Maj 6, 2012
Inlägg av Janne Hansson

Någon som vet vad jag köpt ?

 Ja... Jag vet att det är en handstrålkastare som går på 12 volt.   Men i vilket samanhang användes den ?   På båt eller bil ?  Ska det var…

Startad av Robert Sollare

0 Apr 16, 2012

Vikt?

Hej Alla! Nybliven Canberra ägare så jag blir nog ofta på denna sida, frågor och tips vill man säkert ha. Börjar redan med en och det är vi…

Startad av Thord Westerlund

0 Apr 4, 2012

Mahognysnipa från Ulricehamn

Hejsan. Finns det någon som vet något om min snipa. Den är byggd i Ulricehamn år 1968 enligt tidigare ägaren. Jag skulle gärna vilja veta l…

Startad av Johan Normark

0 Mar 18, 2012

Min båt behöver en logg

Jag har försökt hitta en klassisk sumlog men det går inget vidare. Är det nån som vet om det finns nya loggar som man kan ha utan att det s…

Startad av Truls

0 Mar 17, 2012

Limpor och knän till VP AQ 175/Merc 3,8 el 4,3 L. Ska du byta, har du bytt eller vet du om några ligger och skräpar?

Hej!   Detta är kanske inte riktigt rätt forum, eftersom det mest handlar om klassiker här, men jag har en känsla av att det finns många bå…

Startad av Fred

0 Jan 10, 2012

Dunderkur för rengöring av ärgade beslag efterlyses...

Hjälp !!! Har en hel del beslag ombord som under vistelse i varmare och mer salta vatten ärgat ordentligt. Tyvärr åtgärdades det inte där…

Startad av Carl Wachtmeister

2 Jan 5, 2012
Inlägg av Solveig Dragsten

Bilder Lillskär 19/Gp

Hejsan. Undrar om någon skulle vilja dela med sig av lite bilder på ovan nämda båt. Både utv och inv. Ska renovera min som jag köpte i höst…

Startad av Niklas Lindberg

0 Jan 3, 2012

Kravellbyggd snipa från Styrsö

När jag muckat från lumpen köpte jag min första riktigt egna båt. En ruffad träsnipa på 6,5 som uppgavs vara byggd på Styrsö 1969 vars namn…

Startad av Willy Ociansson

0 Jan 1, 2012

JULIA i Göteborg?

JULIA var min fram till ca år 2000 då jag istället fortsatte att vårda Florida efter  min far. Jag sålde henne till en kille från Billdal s…

Startad av Per Lundbladh

0 Nov 28, 2011

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor