Limpor och knän till VP AQ 175/Merc 3,8 el 4,3 L. Ska du byta, har du bytt eller vet du om några ligger och skräpar?

Hej!

 

Detta är kanske inte riktigt rätt forum, eftersom det mest handlar om klassiker här, men jag har en känsla av att det finns många båtentusiaster här som har bred koll på det här med båtar och har en massa kontakter.

 

Saken är den att jag har en 3,8 L V6:a (samma block som 4,3 L och VP AQ175) i min båt med Mercruiser limpor och knän. Tyvärr tänkte inte han som monterade motorn på att den var lite för hög för att motorluckan skulle gå igen.  Som det är nu så tar knäna i motorluckan och jag har förstått att VPs grejer är lite lägre, men framförallt är knäna rundade i toppen medan Mercruisers är fyrkantiga. Enligt mina tafatta försöka att mäta så kommer VP-grejer gå fria från luckan, och går de emot så är det så pass lite att en mindre modifiering av luckan kommer räcka. Jag kommer i alla fall slippa såga hål i den! Dock är jag inte så pass säker att jag vill riskera att köpa ett helt nytt set limpor och knän för att sedan upptäcka att det inte gjorde någon skillnad.

 

Därför vänder jag mig nu till det samlade kontaktnätet här på SCB. Är det någon som känner till en uppsättning som jag skulle kunna testa med? De kan vara rent skrot så länge de går att skruva dit hjälpligt och har bevarade yttermått.

Med vänliga hälsningar
Fred 

Visningar: 223

Gör ett inlägg på det här

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor