Välkommen till en vackrare båtvärld - det är här det händer
Sortera med avseende på:
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Kroma eller inte kroma...Tog bort stävbeslaget idag för att komma åt bakom. Med hjälp av värmepistolen tog jag bort flera lager av olika nyanser av grått som genom… Startad av Anders Welén |
10 |
Maj 16, 2011 Inlägg av Anders Welén |
KablerJeg skal legge opp nytt elektrisk anlegg på Anne. Noe av dette vil være godt synlig (særlig ledninger til lanterner), og det er derfor vikt… Startad av Erling Marcussen Timm |
3 |
Maj 12, 2011 Inlägg av Micke Öhman |
TransportHej Jag ska åka med lastbil från Linköping till Gävle via Stockholm på fredag (6:e Maj) det finns plats över Startad av Henry Fahlström |
0 | Maj 3, 2011 |
Renoveringshjälp/tipsHej... Jag har börjat att slipa på min cyklon5:a Och upptäckt hur den varit målad när den byggdes min fråga är : ska jag lacka den som den… Startad av Peter Stålblad |
6 |
Maj 2, 2011 Inlägg av Peter Stålblad |
Längd på åror?Hur långa skall åror vara i förhållande till en jolle? Om en jolle är 2 meter (6,5 fot), hur långa skall då årorna vara? 5 fot? 6 fot? 7?… Startad av Micke Öhman |
2 |
Maj 1, 2011 Inlägg av Stefan Stran |
Iordningställande av plastbåtRubriken verkar kanske lite underlig. Men för att komma undan relativt billigt, vill jag påpeka att "riva sönder" saker som trots allt är e… Startad av Bertil Larsson |
2 |
Maj 1, 2011 Inlägg av Bertil Larsson |
Kurs i träbåtsrenovering!Jag är i startgroparna att dra igång en kurs i träbåtsrenovering i samarbete med ett studieförbund. Alltså en studiecirkel med x antal träf… Startad av Per-Åke Olsson |
6 |
Apr 27, 2011 Inlägg av Mats Sjögren |
Bygga hydrofoil vingeEfter sommarens körningar märkte jag att min stor-speedy inte ville lyfta fören utan snarare trycka ner då den kom upp i 30-35knop.Funderar… Startad av Mikael Renvall |
4 | Mar 17, 2011 |
Tips om att måla botten stor-speedyHar börjat att fixa med båten lite tog den på jobbet för att få lite plats.Förra året så skrapade jag den ren under vatten linjen målade f… Startad av Mikael Renvall |
2 |
Mar 16, 2011 Inlägg av Mikael Renvall |
Någon som vet modell samt årsmodellJag tror det är en Crestflite eller Bayflite V-174 från 1969-72. Rätt eller fel? Motor AQ115A med 100 drev. Originalinredning grön. Startad av Daniel Persson |
3 |
Mar 11, 2011 Inlägg av Daniel Persson |
Välkommen till
Swedish Classic Boats
Registrera dig
eller Logga In
© 2025 Created by Anders Værnéus.
Drivs med tekniken bakom