Efterlysningar (160)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

Tommy(s) Forslund

Hej, nån som kan hjälpa oss bekräfta att detta är en Forslundare? Fler bilder finns här (även en modifierad Weedo GT): https://picasaweb.g

Startad av Boo Löfberg

13 Nov 2, 2011
Inlägg av Boo Löfberg

SK55 eller 40:a ?

Fick följande förfrågan från Finland igår: The boat measures 10,5 x 2,4 x 1,4 meters and weighs 4 tons. Current sails are 40 m2 (main+jib/…

Startad av Tor Hedvall

0 Okt 26, 2011

Passbåt

  Hej alla båtvänner!! Har en passbåt på 5.80 x 1.60 m med ett mahognydäck på som är ca 2 m den är kravellbyggd utan spant i mahogny oxå me…

Startad av Sören Lund

2 Okt 18, 2011
Inlägg av Anders Værnéus

SPITE X, nån som byggt en, eller haft en? Bilder och info TACK!

Tjena! En vän till mig har en spite X i delar, finns typ kölstock,spant och akterspegel, inget mer, den har legat i hans garage i 30 ÅR och…

Startad av Kim

1 Sep 12, 2011
Inlägg av Kim

Denna båt skall troligen vara byggd runt 1963 i Sverige...

Frågan är: Vilken byggde den, och vem har ritat/konstruerat? En "träbåtsvän" i Holland undrar över denna båt och dess bakgrund....

Startad av Micke Öhman

5 Aug 30, 2011
Inlägg av Micke Öhman

Någon som vet mer om denna båttyp ?

Jag skulle vilja veta mer om denna båt som står hemma hos mig. Konstruktör, tillverkare, namn år, antal ? Kanske känner någon till just den…

Startad av Tom Sellerholm

9 Aug 22, 2011
Inlägg av Jon Sundeman

Problem med båtindenfiering ?

Hej ! Äntligen har jag hittat en sida med rätt anda och rätt inriktning ! Jag behöver dock lite hjälp med vår båt. Vad kan det vara för båt…

Startad av Adam Madsen

1 Aug 19, 2011
Inlägg av Micke Öhman

AQ155 extractor-rör

Jag har hört att alla dessa grenrör rostat bort, så jag tänkte tillverka ett själv. Är det möjligen någon som kan hjälpa mej med ritning, (…

Startad av Boo Löfberg

0 Aug 18, 2011

Någon som vet vad detta är för båt ?

Min frus familj hade den i början på 70 talet, stålskrov och e.v tysk. dom som köpte den senare byggde på hytt i fram :-( . men som sagt de…

Startad av Peter Pettersson

15 Aug 9, 2011
Inlägg av Per Lundbladh

Är det någon som har info om Marieholm cit cat

Under vilka år tillverkas dom?   Vet ej årsmodellen men har ett skrov nummer    Hur många? Broschyrer med bilder     Bilder på orginalinred…

Startad av Fredrik Alkner

2 Aug 4, 2011
Inlägg av Micke Öhman

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor