Varje gång jag går till min egna båt för att jobba så går jag förbi detta fina projekt. Har ingen aning om vems de är eller vad det är för ägarstatus men det ser ut att ha stått still många år.... Vore tråkigt om den får stå och förstöras en vinter till. Så nu kör jag lite träbåtsakutande! Båten står på Margeretelunds båtsällskap i Stockholm. 

Hade haft en aning att jag sett modellen här på SCB o efter lite letande bakåt i arkiven så hittades det lite info om modellen, Bröderna larsson verkar vara varvet som byggde. Finns också en superfin renoverad här på forumet :) Vilken fin båt! 

Allt gott, Johan

Visningar: 6962

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Suck! En Duoruff från sent 30-tal. Verkar ha blivit strippad på allt. :o(

Instämmer i sucken. Finns det fler bilder på båten.

Nu har sthlm stad satt ett datum :(  

just de, ligger en motor breve med en likadan tråkig lapp på. vet inte om den till hör båten eller om den suttit i något annat.

-j

Eventuellt är det slut på suckarna! En ägare av en duo ruff under renovering skall kolla om det finns möjlighet att göra 1 båt av 2 & därigenom kan skrotning ev undvikas.:o)

Tummen upp :-) Men det innebär ju då att en av de två aldrig blir båt igen..

Dan - så vi andra kan släppa båten? Tror du att den kommer hinna räddas? Lägger han manken till så det räcker?

Jag hoppas det, han saknar viss inredning bl.a som verkar finnas på "skrotbåten".
Ev hinder är väl att han bor en bit bort. Men är det någon som har en plan B ?

Fasen - det blir ju inget bra om den skrotas. Ngt måste göras. Har han kontaktat staden?

Vet ej om det blir något av med duo ägaren. Jag har nog inga mer ide'er .
Anders jag har skickat ett meddelande till dig med mer info.

TAck. Har pratat runt men dock ej fått tag på ngn inom Stockholm/Idrott. Vem kan sörja för att den inte blir skrotad i morgon? Någon som kan rädda undan den och ge den tid?

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor