Övrigt (177)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

Ribbkravell eller kravell med invändig "nåtribb"

Min gamla Hild är byggd i kravell med ribb över nåten på insidan. Ribben är ursprunglig och infälld i spanten. Alltså är det ingen senare r…

Startad av Per Olin

7 Feb 16, 2011
Inlägg av Micke Öhman

riktig motor i Boghammar dubbelcabin 8

Hei. Jeg lurer på om noen har litt kjennskap til hva som er riktig motor til Boghammar 8. Det står en volvopenta 125 hk bensin montert  i d…

Startad av Klaus Østmark

5 Feb 9, 2011
Inlägg av Klaus Østmark

Sweet Sixteen.

Har ett stort renoveringsobjekt ligger sen många år tillbaka, en Sweet Sixteen. Ligger i startgroparna att börja rota i det, ngt förslag va…

Startad av Niclas Lundström

3 Jan 25, 2011
Inlägg av Niclas Lundström

Lite annorlunda träbåtar

Idag var jag på Trawler's Heaven i Chesapeake i Virginia USA. Anledning var att jag skulle titta på en Grand Banks, men ute på gårdsplanen…

Startad av Jan Ölander

0 Jan 23, 2011

träbåts museum

fick följande rader i ett mail idag som gladde mig..... Den 14/1 var det stort möte med Bohusläns Museum och båtorganisationerna om planern…

Startad av Johnny Arksund

7 Jan 18, 2011
Inlägg av Daniel Eriksson

En god idé med ett konsortium ?

Är en glad delägare till vackra S/Y Talisman - en Tourenkreuzer byggd av Abeking & Rasmussen i Tyskland 1920. Min flickvän, och tappra…

Startad av Carl Wachtmeister

0 Jan 13, 2011

Namn hjälp

 Hej.. Straxt innan jul fick vi tillökning i min familj Min hund Tea (Shetland Sheepdog) fick 5st valpar 3st hanar och 2st tikar Så nu behö…

Startad av Peter Stålblad

0 Dec 30, 2010

alla underbara baksmällor

Säkerligen var dom inte perfekta i alla delar, men idag helt bedårande i fantasin ! Första kontakten som sticker ut är Marinopeden från Ben…

Startad av Bertil Larsson

0 Dec 11, 2010

Utö kryssare U-3

Tillbaka till Utökryssare sidornaKasper Westerlund Utö-kryssarna – 14 systrar från Åbo Båtvarf Under åren 1949-50 byggdes på Åbo Båtvarf en…

Startad av Tommi Tikanoja

0 Dec 10, 2010

Trä mattrial

Bästa pris på mahogny som jag har hittat är hos.http://www.calexico.se/wood.php

Startad av Joakim Funhammar

0 Okt 9, 2010

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor