Efterlysningar (160)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

Ritningar till plywood sportbåtar

Hej.. Är det någon som har ritningar "liggande" till några plyfa sportbåtar Åke sundstedts vet jag var dom finns men det fanns ju en hel hö…

Startad av Peter Stålblad

0 Jul 7, 2010

kolvmakare

finns det någon som vet om man kan få kolvar gjorda hos någon klurig vänlig människa därute i vårt avlånga land? håller på och försöker ren…

Startad av Johan Ekehov

1 Jul 3, 2010
Inlägg av Inge Andersson

Det ständiga letandet

God kväll! sänder en bild på en Sportsnabb, modellen tillverkades mellan åren 60-64 av Baggenbåtar. Efter mycket letande har jag inte funni…

Startad av Bertil Larsson

0 Jul 1, 2010

Vad kan detta vara för slags sportbåt?

Startad av Micke Öhman

1 Jun 9, 2010

lillsnabben

eftrerlysning Lillsnabben var en av baggenbåtars första "riktiga" båt. Tre versioner byggdes. Med trädäck, med små fenor och slutligen med…

Startad av Bertil Larsson

6 Jun 7, 2010

Porsche 356 marinmotor

Hej Har hittat en riktigt udda skapelse. Det är en sportbåt i aluminium med inombords Porsche 356 marinmotor på 55hk. (byggdes tydligen bar…

Startad av Rylle

4 Jun 7, 2010

Udda drev till min innombordare?

Hej Jag är nybliven veteranbåtsägare med en del bekymmer. Kan någon hjälpa mig med info och tips om var jag kan få tag i delar till mitt dr…

Startad av Rylle

3 Maj 21, 2010
Inlägg av Rylle

Chrysler

Hallå!Är det någon som har koll på var jag kan hitta en gammal Chrysler motor? Jag har i ett halvår renoverat en Chrysler sid-sexa från -45…

Startad av Anders Johansson

2 Maj 9, 2010
Inlägg av Anders Johansson

Har någon sett denna båt.

Jag köpte en stock mahogny i början av 1960-talet sågade upp och byggde en båt, finns hon kvar, var är hon nu?

Startad av Ulf Myrman

0 Apr 27, 2010

Cavalier, planande plastbåt från början av 1960 talet med plywooddäck.

Min son har köpt en 4,5 meter lång planande plastbåt med plyvooddäck och vindruta för 500 kr. På skrovsidan långt akterut sitter en kromad…

Startad av Karl Anders Andersson

4 Apr 25, 2010
Inlägg av Karl Anders Andersson

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor