Vi har haft troligen det största veteranbåtsevenemang i Sverige genom tiderna och jag ser inte ett inlägg. Classic Boat Meet 2012 har genomförts och det var underbart att få delta. ca 230 (ja ni ser rätt) deltagande båtar både segel och motorbåtar träffades. Ca 40 000 besökare kom för att se parader med glänsande mahogny.

Det kanske är så att vi behöver dela upp oss i mindre intressegrupper då det verkar som sidan får en slagsida åt mindre snabbgående racers. Eller är det bara så att vi med andra båtar inte ids lägga tid på att skriva och följa med i forumet. Kanske en fråga för MYS att ta tag i.

Missförstå mig inte, jag var själv och hjälpte till vid inträdet för Fri Fart och jag måste gratulera till ett fantastiskt evenemang, kanske är det så enkelt att det är bland dessa mindre kapitalkrävande båtar som den verkliga entusiasmen finns idag, och de större dyrare båtarna innehas av lite tröttare ägare.

Eftersom jag är ganska ny i dessa sammanhang kan jag bli lite avundsjuk när jag ser denna glädjeyra och vilja att dela med sig av sin hobby till varandra. Samtidigt kan jag inte riktigt förstå det efter att träffat deltagarna på Classic Boat Meet, där glädjen att ses och diskutera inte går att ta miste på.

 

Vad säger ni?

Visningar: 1299

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Hej "kastar" mig nu in i denna diskution

Först ska jag klargöra att information och AKTUELL information är viktigt

oavsett vad man håller på med

vill man ha både besökare och utställare av bilar,båtar,tåg,flygplan eller vad det än gäller

så måste man i god tid komma med rätt och korrekt info

att göra det på nätet via forum eller andra medier är ett utmärkt sätt så länge det är rätt info

som visas

Tyvärr så "slarvas det en hel del med det (vet att det till 99% handlar om frivilliga krafter)

Så och här på detta forum (bli inte ledsen nu Anders)

ta tex denna tråd "fri fart 2009 - alla deltagare " !!!! andra år då ??

eller på frifarts egna hemsida under bilder från tidigare år vart är 2011 ???

mina exempel ovan är de jag besöker mest men kan hitta fler om jag letar

är även medlem i en tågförening NBvJ där ibland infon ligger klart nere

där har man en lösenordsskyddad sida för aktiva där skrivs det betydligt mer

där kan jag tycka att man missar en del med att undanhålla viktig och intressant info

 

bilder är alltid kul och skapar ett sug efter mer , även egna projekt vad det än gäller

men som sagt vi talar om frivilliga krafter och då får man acceptera att alla inte vill

skyllta med vad man gör till skillnad från en liten klick (jag bla) som mer än gärna

vill höras och synas

mvh

Peter

Peter - tack för sparken. Nu är det uppdaterat... :-)

varsegod :o)

 

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor