Min frus familj hade den i början på 70 talet, stålskrov och e.v tysk.

dom som köpte den senare byggde på hytt i fram :-( . men som sagt det vore kul att få veta mer om denna båt.

Någon som vet ?

 

Mvh

 

Peter

Visningar: 946

Bilagor:

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Känns som det kunde vara något norskt, typ Furuholmen.
Wow. Vilket underbart bygge. Du har inte namnet på den som köpte så du kan söka vidare? Helt klart värd att lägga ned lite krut på att hitta. Luktar barkass lång väg... :-)

ursäkta en glasfiberägare :-)  barkass ?? :-)

 

Även glasfiber finns i barkassform... :-) Barkass är en  - passbåt som hängde på större fartyg och som i hamnarna fungerade som passbåt mellan fartyget och land.
aaa då är jag med,, ( skrattar ) trodde du hade något smeknamn på en konstruktör typ Barkström..ha ha..tänk vad fel det kan bli..

Men du har inga ledtrådar efter att ni hade den? Vart den tog vägen geografiskt eller så? Underbar båt - skulle vara tok-kul att hitta idag...

 

det var min frus familj,,och bägge hennes föräldrar är döda, vi vet att dom lämnade in den till biskopsuddens marina för försäljning mitten på 70 talet.
min fru och hennes bror hittade massa bilder på den nyligen, deras minne från när dom var små var att dom inte tyckte den var snygg,,dom ville ha en Albin. men nu är dom desto nyfiknare att hitta den,,själv tycker jag den är grymt cool.
OK. Då är vi i alla fall i Stockholm troligen. Är det OK att jag tar med den i nästa nummer av klassiska båtar? KOmmer först till jul (lämnade just ett till tryckeriet)?
självklart,,vi vill veta, och hoppas någon vet, vore riktigt kul
säg till om du vill ha fler bilder

kan du skicka över lite till anders@sjoexpress.se så blir det lite enklare och bättre... :-)

 

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor