Alla diskussioner med taggen Pettersson (8)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

Riktigt ball CG Pettersson Fyndläge

Denna var ju en riktig höjdare. Coolt stuk på det långa fördäcket. Sitter en gammal motor i den också. http://www.kristinehamntorget.se/ann

Startad av Johan Ankarbäck

0 Sep 14, 2015

Pettersson ?

Denne båten ligger ute på Finn.no. Den er annonsert som en Pettersson fra 1937. Noe i meg sier at dette ikke er en Pettersson, men jeg kan…

Startad av Anders Johnsen

0 Apr 8, 2014

Har jag en Pettersson-båt?

För ett halvår sedan köpte jag en träbåt från 50-talet som jag nu totalrenoverar. Förra ägaren visste dock inget om den och trodde att det…

Startad av Christian Jordy

2 Jul 2, 2012
Inlägg av Christian Jordy

Pettersson (?) 1906

Denne gamle spissgatteren dukket opp på finn.no i dag. Alderen kan stemme, men er det en Pettersson ?    

Startad av Anders Johnsen

1 Jun 20, 2011
Inlägg av Magnus Kaplan

Classic Saloonboat 11m CG Pettersson från 1917

Helt reparerat, "som ny" karamell och nu till salu. "Sampo" var byggt till JP Åhlén, grundare av Åhlen's varuhuset i Stockholm 1917. Sen…

Startad av Vinces Oy

7 Jan 6, 2011
Inlägg av Vinces Oy

Är det någon som känner igen henne?

Er det noen som kjenner igjen denne båten? Båten ble kalt for Daisy av forrige eier, men den har visstnok hatt flere navn. Den er bygget a…

Startad av Colin Dobinson

3 Sep 22, 2010
Inlägg av Colin Dobinson

M/Y DIDO

Båttyp            Motoryacht Årsmodell      1912 Dimensioner  ca 13,3 x 2,7 m Material         Furu/ Mahogny Konstruktör   CG Pettersson V…

Startad av Anders Værnéus

0 Maj 5, 2010

CGP-ritning 828 A/B

Hej! Jag söker information om CG Petterssons ritning nr 828 från 1931. Den ingår i Sjöhistoriska Museets samling av CGP-ritningar, men i öv…

Startad av Staffan Rosendahl

2 Feb 16, 2010
Inlägg av Staffan Rosendahl

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor