Övrigt (177)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

Marieholm Concorde

Hur stor motor(hp) är max som en Marieholm Concorde kan hantera?

Startad av Christer Sandelin

1 Apr 13, 2014
Inlägg av Christer Sandelin

Oljeplugg E30

Hej! Jag är nybliven ägare till en riktigt fin Electrolux Archemedes E30 från 1965, med instruktionsbok och service/sprängskisser. Jag är h…

Startad av Martin Midböe

2 Mar 11, 2014
Inlägg av Anders Welén

Magasin årgång 1938

Jag har fått nys om att min båt eventuellt omnämns i tidningarna Rodret och Segel & Motor årgång 1938. Finns det någon här som sitter p…

Startad av Martin

0 Mar 11, 2014

Bets-olja-lack Eller Olja-bets-lack

Jag är nu lite fundersam o tänkte slänga ut en fråga. Är det möjligt att olja först o sedan betsa? Mina tidigare erfarenheter är att förs…

Startad av Johan Wahlgren

6 Mar 10, 2014
Inlägg av Johan Wahlgren

Mystiska lack-släpp....

När jag tog upp båten i höstas hittade jag ett antal spridda lack-släpp i form av runda bubblor i stroleksordningen som 5-kronor ungefär...…

Startad av Micke Öhman

25 Feb 8, 2014
Inlägg av Micke Öhman

Nybyggnation av Eksnipa

Har börjat bygga en snipa och kommer uppdatera en blogg om byggets framfart! Följ gärna via bloggen! TG-24 19 fot motorsnipa Mått 5950 x 21…

Startad av Olle Morein

3 Feb 3, 2014
Inlägg av Anders Kihlström

Mässingsplåt

Laskbrickorna i Ziroccos botten behöver renoveras och vi vill gärna använda mässing och kopparnit. Kan någon tipsa om var i Stockholmsområd…

Startad av Martin

3 Jan 19, 2014
Inlägg av Martin

Någon som vet vilket märke det är?

 Hej, någon som vet vilket märke det är på seglet?  En segel jolle, förmodligen ifrån 50-talet. Tacksam för svar! 

Startad av Ingrid

0 Jan 19, 2014

Diverse frågor om främst plywoodbåtar från en nybörjare.

Hej, (kanske fel forum?) Jag är ny på forumet och har blivit mycket intresserad av alla dessa gamla fina motorbåtar från 50-60-tal. Jag har…

Startad av Martin Schmidt

1 Dec 21, 2013
Inlägg av Bertil Larsson

Bottenmålning?

Kan man få lite råd? Jag ska måla botten på Måsen och får lite olika tips. Ngn föreslår att jag bara ska stryka med tjära och det lockar me…

Startad av Måns Borgny

2 Dec 14, 2013
Inlägg av Måns Borgny

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor