Hej!

Jag har köpt en snipa i plast som är tillverkad av Thorskogs Bruk Lilla Edet, båten är 5,80 lång och ca 1,80 bred. Jag har försökt hitta information om den på nätet men hittar inget.

Har någon nån information? När kan den vara byggd mm.

/Hans

Visningar: 5898

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Hej provar igen. Jag har tagit bort några tidigare bilder. Trossen är 45 mm i diameter och är fäst vid relingen med en segeltråd. Fastsättningen syns inte bakom trossen. Du kan kanske se det bättre på din snipa

Ser bra ut!

Var köpte du trossen? Är det en riktig hampa tross eller polyhampa?

 

/Hasse

Hej leif, Leif och Hans! Det var ett tag sedan ni skrev denna konverstion men jag gör ett forsök att nå er... Jag har i dagarna köpt ett skrov till en Thorskogs snipa för att montera min Lidan tändkulemotor på 5hk i. Skrovet jag köpt är aldrig använt, inte ett beslag har skruvats i, aldrig varit i vattnet. Dvs perfekt för mitt ändamål då jag behöver bygga en rejäl motorbädd osv. Skrovet är tillverkat 1980 enligt säljaren. Båten är tänkt att används som bad och utflyktsbåt på vårt landställe som lustig nog inte ligger så långt ifrån åtminstone 2 av er, nämligen Björkvik på Värmdö. Har Hasse båten i samma vik som "Vita grindarna" på Djurö så är det bara rätt över leden.. eftersom skrovet är helt "rent" (förutom att det är väldigt skitigt då...) så behöver jag lite hjälp med tex få dit vattenlinjen korrekt (mha foton från er?). Hur mkt barlast har ni i er er båtar utöver motor (Albin O11 på 100kg?). Min maskin väger 250kg. Foton och tips på ev inredning, bänkar osv vore tacksamt.

Hej

Har precis köpt en Thorskogssnipa.

Den saknar dock kapell vilket jag tänkt låta sy upp.

Undrar därför om det finns någon vänlig själ som kan tänka sig att låna ut sitt så att jag kan låta sömmerskan malla av det.

Bor i Åsa, Halland.

Med vänlig hälsning, Jesper

Jag är ägare till en Thor Skogsnipa. Har ingen historia på den annat att förra ägaren gjort inredningen som jag byggt vidare på. Bl.a med nya durkar och träsarg runt sittbrunnen. Motorn är en tvåcylindrig Nannidiesel. Båten finns i Karlskrona.

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor