Välkommen till en vackrare båtvärld - det är här det händer
Jag är på jakt efter en bättre begagnad men fullt fungerande Pulsomatic Gasolvärmepanna med vattenburen värme.
Den vi har nu i båten har lagt av, och jag skulle vilja ha den senare sorten som är byggd i rostfri plåt...
De ser ut ungefär som dessa exempel:
Nån som har en liggande/över, så hojta till!
;-)
M.v.h
/Micke
Taggar:
Jag är i samma sits som du. Har en exakt sådan som på bilderna. Planerar att byta ut den men kommer nog att använda den i höst.
Min fungerar allt utom tändningen (kommer ingen gnista). Du har inte möjligtvis inte en fungerande tändanording i din som jag kan få köpa?
/Marcus
Jag har dock samma problem, den tänder inte...
;-)
(det går dock ström fram till gnisttändaren från piezotändningen/knappen, men den tänder inte nån låga...
antingen är det fel på gnisttändaren inne i brännkammaren, eller så kommer det helt enkelt inte fram något gasol)
;-0
sorry
Ok! Då är vi i samma sits :-)
Tack ändå och lycka till!
/Marcus
OK, tack för tipset!
;-)
Det är bara skalet som skiljer, men med rostfritt så slipper man att det börjar ärga och rosta...
:-)
"Nån" råkar ha en Pulsomatic i rostfritt liggande, som är identisk med den på bilden. Jag håller på att renovera en båt, i vilken det sitter en Pulsonic jag tänkte byta till en dieselkamin. Jag har aldrig haft igång värmaren, men det är enkelt gjort att se om den fungerar.
/F
Hejsan!
Vi har också beslutat att byta vår mot en diesel.
/Marcus
En liknande Pulosmatic är på väg att demonteras under den här veckan från min båt. Fungerade bra förra året.
Välkommen till
Swedish Classic Boats
Registrera dig
eller Logga In
© 2024 Created by Anders Værnéus. Drivs med tekniken bakom