Välkommen till en vackrare båtvärld - det är här det händer
Haloj! ny här på forumet och tänkte dela med mig av mitt lilla vinterprojekt. Har en tid letat efter en liten båt som skulle kunna passa min gamla Crescent marin 18. Hittade denna lilla båt i Örebro.
Så här såg den ut när det begavsig tidigt 60tal. Båten är 2,85 lång och 1.36 bred och mycket flatbottnad.
Taggar:
Gammla styr vajerns plasthölje börjar bli rätt mör. Skulle vilja byta den men allt löper i skrovet (inplastat) det låter som om det sitter block i skrovet så hur fasen drar jag ny vajer? om jag fäster i hopp den nya med den gamla så är ju risken att skarven fastnar i blocken. Nån som har en någon lösning. Vill inte gärna ta upp hål i sidan. Funderar på att prova att skarva med krympslang för att få så lite "utstickande" skarv som möjligt
Denna lilla dubbelbotnade båt saknar Dyvika, min fundering är om jag ska sätta dit det. Vad är era erfarenheter Dyvika eller inte Dyvika det är frågan?
Jag har inga erfarenheter, men undrar bara varför du behöver den?
Det går väl lika bra att få bort vatten med öskar och svamp. Det använder jag och har så gjort sedan min första båt - 1956! ;-)
Denna har dubbelskrov, alltså ett tomrum mellan "durk" och botten där det kan samlas vatten eventuellt. Därav funderingen på dyvika
Välkommen till
Swedish Classic Boats
Registrera dig
eller Logga In
© 2024 Created by Anders Værnéus. Drivs med tekniken bakom