Efterlysningar (160)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

CG PETTERSSON/TULLKRYSSARE 1924

Har nu funnit ut att tidigare ägaren hette Dan Kutzner köpte M/Y Calina 1970 från Biskopsudden. (Detta var genom Magnus Kaplan!) Vi har nu…

Startad av Patric granstedt

0 Maj 11, 2013

inför kommande restaurering

Söker info om denna båt i aluminium. Är en Boghammar camping och ska vara byggd 1949 !? Ska ha varit visad på någon båtmässa på 50talet.. E…

Startad av Hasse Johansson

19 Mar 21, 2013
Inlägg av Henrik Widstrand

Däckbyte Sweet Sixteen

Hej. Håller på att planera ett däckbyte på min Sweet Sixteen som varit iu släktens ägo sen 1969. Skrovet är renoverat på storebrobruk och n…

Startad av Gustaf Lanker

7 Mar 17, 2013
Inlägg av Joakim Funhammar

Sökes: Stewart Warner/Chrysler instrumentpanel

Hej hej, Jag söker efter storleken på en Winged Stewart Warner/Chysler Marine instrumentpanel. Har förstått att modellen jag söker hette "n…

Startad av Johan Wahlgren

1 Feb 15, 2013
Inlägg av Johan Wahlgren

Pusslar ihop Korpens första 77år...

Jag håller nu på att leta mig igenom min båts Korpens historia. Mellan 1953-86 var hon inskriven i KMK med Stig Arvidsson som ägare. Innan…

Startad av Johan Wahlgren

0 Jan 8, 2013

historia sökes

båten har måtten 7,8*2,1m. är det någon som känner tll något om båten ?. när är den bygd? , var är den bygd? , konstruktör?. tdigare ägare.…

Startad av magnus

1 Nov 5, 2012
Inlägg av magnus

HJÄLP!!

Jag har köpt en båt som står varken modell eller fabrikat eller serienummer och ägaren innan mig har de gjort om till en styrpulpet så  jag…

Startad av Leif Johansson

0 Sep 20, 2012

Pilen 1960

Hej är det någon som har några ritningar eller bilder på denna båten som jag har köpt nyligen

Startad av Mikael jeppsson

4 Sep 17, 2012
Inlägg av Mikael jeppsson

Finns mahognymotorbåten " My Girl " kvar ?

Min far Rolf Samsioe köpte båten ”My Girl” av en kamrats far, Lundberg i Danderyd som haft den bla på sitt landställe Västra Björkholmen vi…

Startad av Tom Sellerholm

0 Sep 13, 2012

CG PETTERSSON TULLKRYSSARE 1924

Har blivit ägare till en underbar Tullkryssare (TV12) byggd 1924 och ritad av CG Pettersson.  Har bara kommit till 1977 med ägarna på denna…

Startad av Patric granstedt

5 Sep 6, 2012
Inlägg av Patric granstedt

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor