Hej där ute.

Jag har en Mercury 50hk från (tror jag) 1964 på en Baggenbåt från samma år.

Klantade till det och drog sönder gängorna på 2ans cylinder. Någon som har ett topplock liggande till en sådan? Eller annat tips på lösning.

Mvh Lennart

Visningar: 692

Bilagor:

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Fin! Jag har en likadan i samma färgställning :-) Jag kommer att använda din bild som målbild under renoveringen. Tänkte måla min med Epifanes s.k. sträckfärg.
Min är nog lite nyare tror jag för jag har de diamantmönstrade antihalkfälten på för- och akterdäcken. Letar även efter handtagen/fotstegen på akterspegeln och handtaget i fören.

Grattis till ett fint jobb och att motorn nu funkar. Hur är den att köra ? Är 50 hk lagom ? (Jag har en Merc 650 -64)

Handtagen borde gå att hitta på div. båtsidor som säljer begagnade båt tillbehör som tex.handtag. Annars får du plöja runt på Blocket eller Tradera :-)

Tack tack Robert :-)

Till Lennart:

Hej, Såg precis att det ser ut som om du har plastade styrvajrar? Det är inte bra.

Förr eller senare kommer plasten att släppa och då är risken stor att den fastnar någonstans och gör att du inte kan styra.

Mitt råd till dig är att du snarast byter till rostfri vajer utan inplastning.

Plastade styrvajrar. Mmm jo så är det. Tack för tipset. Men nu får de nog gå så här i år alla fall

Hej Stefan. Roligt att det finns fler "baggenbåtare" där ute. Det är en kul liten båt. Har aldrig testat sträckfärg men det låter lovande. Jag tror att den kan ta en större motor också. Det stampar stampa lite när farten blir högre och man är ensam i båten. Jag har löst det med att ställa in motorn mot aktersspegeln på innersta hålet. Ser lite knasigt ut men fungerar bra.

Han "Mister Baggenbåt" i Strängnäs borde kunna få fram beslag. Har glömt hans namn men får kolla i rullorna.

Lennart, vi som gillar Baggenbåtar får hålla ihop :-) Jag har inte heller testat sträckfärgen men såg resultatet på en båt på Allt för sjön (mässan). Målat med pensel och såg ändå sprutlackat ut. Märkligt. Och han i Strängnäs är väl son till han som byggde båtarna. Bertil har jag för mig att han heter? Har pratat med honom tidigare men tappat numret efter telefonbyte. Har du numret av Klassiska båtar med historien om Baggenbåtar ? Kul att du tror en 65hk kan funka! (fast alla hästarna kanske inte är hemma efter 52 år så den kanske blir alldeles lagom).

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor