Båttyp            Motoryacht
Årsmodell      ca 1910
Dimensioner  15x2,60 m
Material          Mahogny
Konstruktör    trol CG Pettersson
Varv               ?
Skick              Mycket dålig
Ort                 Ligger i Holmsund utanför Umeå

Upplagt av     Anders Værnéus, 100225, anders@sjoexpress.se

Visningar: 661

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Blir bra då kan alla hålla koll på inkommna objekt.
Räcker detta tror du för att kunna bygga på båtbanken?
Japp det tror jag blir utmärkt.
Banken bör följas upp på så sätt att objektbeskrivningen tas bort eller flyttas då objektet fått ny förvaltare, annars är det risk att man inte hittar i den stora mängd objekt som kommer att ligga på banken efter en tid.
Med viss regelbundenhet borde också läggas in en markering om objektet ligger kvar, enkelt att göra för vem som helst som har vägarna förbi objektet och vet att objektbeskrivningen inte är uppdaterat på ett halvår eller så....
Klokt. Att det då skapas en tråd som heter typ "räddade". Tor - har du regkerna och stadgarna för hur SSKFs renoveringsfond fungerar och arbetar?
Självklart har jag det, är man ordförande så måste man ha kollen, hmmmm....., frågan är var?
Kanske här kan vara en början: http://sskf.se/rf/RFstadgar.htm
Vi jobbar ju enligt den gamla kinesiska devisen; Ge din vän en fisk och han blir mätt idag men lär honom att fiska så blir han mätt hela livet. Vi försöker dela med oss av våra erfarenheter och kunskap istället för att dela ut en massa pengar som vi inte har så gott om. Nu har vi också lärt oss hur man söker pengar från andra fonder och den kunskapen delar vi gärna med oss av.
Precis som vi gör nu så kan man ju diskutera en enskild båt och komma fram till gemensamma intressen - om det var så du menade...
Läste artikeln om Sonja II i KB igår. Helkönt stuk i original! Med styrning från akterdäck; snacka om lång motorhuv..Men nu nästan oigenkännbar :-( .Många båtar har ju gått samma öde till mötes och man konstaterar återigen att det blir sällan till det bättre när man "moderniserar".
Till salu på Blocket nu för 50000
http://www.blocket.se/vasterbotten/Mahogneykryssare_28108721.htm?ca...

Med följande text:
"Nästan färdigskrapad. Återstår ca 4 veckors arbete för att få en toppenfin båt med gott om plats"

.......
Sonja II i sin krafts dagar?
Bilagor:
Märkligt hur små detaljer kan ta bort skönhetsintrycket, som t.ex. de hemska fönstren i salongen - jämfört med originalet. är överbyggert rentav plastat? Ser jag fel eller har akterskeppet sackat rejält?
Säljarens beskrivning är i alla fall underbar i sin skönmålning :-D
Japp,

överbyggnaden plastad. Akterskeppet hängt. De flesta bordsskarvar frostskadade, många meter bord behöver bytas. Akterspegeln slut, överbyggnaden ska bort, salongen förlängas. mmmmmm
Men ändå är båten så jäkla ball att jag får gåshud...

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor