En mycket fin och ovanlig båt med snygga linjer!

Den är byggd på Alholmens varv i Norrköping, sedemera Bråvikens varv. Den är byggd i början av 1960-talet och sägs att det var den första båten med svängd vindruta, vilket är riktigt passande.

Båten har inte används speciellt mycket och är i ett riktigt bra skick. Varje år har fribord och däck fått ny lack och botten ny bottenfärg. Plexirutorna och lister har även bytts ut pga att de gamla var repiga, samt så har ett nytt hamnkapell i rätt stuk sytts (ej det på bild). Även botten är genomgången.

Båten drivs framåt med hjälp av en 40 hästars Evinrude från 1973. Den går bra och låter fint. Toppfart mellan 25 - 30 knop.

Jag har ägt båten sedan 2005 och har sedan dess förvarats inomhus varje vinter.
Historik om båten finns.

 

Tyvärr hinner jag inte med att fortsätta ta hand om denna fina båt och hoppas att någon annan träbåtsintresserad har lust och möjlighet att fortsätta vårda henne.

Jag hade tänkt mig 30 000:-, eller rimligt bud.


Ring gärna för mer info.

Bilder och film finns på min sida här på Scb.

//
Johan, 070-2628177, johan.wilen@hotmail.com

Visningar: 1358

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Hej johan.,.,

båten är inköpt 1959 på motorcentrum  eller det som står på plakatet på panelen.Efter första sässongen tyckte ägaren att båten gick för sakta och lät byta motor till en kraftigare motor.problemet blev att båten slog runt och bärgades 1961 sen dess låg den på en dansbana i åkersberga och sedemera flyttades till ett skjul där den låg i 40 år tills Anders Mellstrand fick komma och hämta den för transport till värmdö för renovering och uppfrächning till det skick som den hade vid försäljningen .

 

Lycka till med försäljningen då det är ett bra pris på båten.,.,

Båten är såld.

//

Johan

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor