Hejsan tänkte kolla upp om ni vet nått om denna båten???

Årsmod:

Märke: Selco?

Max hk:

Tack på förhand :)

Visningar: 797

Bilagor:

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Nu kanske jag trampar någon på tårna, men jag känner inte igen den som en Selco även om det kan vara en mycket tidig. Annars brukar jag kalla den har typen för "bensinmacksbåt"... Det gjordes en del varianter, med och utan fenor, ofta med ljusblått däck, som såldes lite varstans, typ på en bensinmack. 

Är nog beredd att hålla med dig Lasse. Selco är det inte enligt mig heller. Men ändå lite ball i stuket. Finns alla tillbehören kvar till den?

Lasse/Anders tack för era svar, hade inte en aning om att de fanns nått som kallades bensinmacksbåt.

Förra ägaren hade för sig att det va en Selco, men jag ha leta å letat på nätet men bara hittat en som liknar min med just såna fenor som jag har!

Vad gäller tillbehören så är det säker bara ihopa plock?  tyvärr! 

när jag köpte den så vart den fastfrusen i isen.... sen ha jag gjort iordning den 2 ggr eftersom den vart i så dåligt skick när jag köpte den! + plus att jag hade oturen att den blev vattenfylld förra sommaren å sjönk! så fick renovera upp den 2 ggr pga det,, men men thats life.  

kan slänga upp flera bilder på den om ni är intreserade??

Denna är den ända jag hittat som liknar min, även min hade ratten på vänster sida från början men jag flyttade den till höger! http://www.abc-annons.se/Sportbat-Selco_179753.htm

Den Selcon är nog inte heller en Selco. När det står Selco i annonserna på Blocket är det ganska ofta något annat. Det gäller för övrigt Ockelbo, Smuggler, Joker och ibland Fjordling också. Många vet inte vad dom har och ibland kan det vara kopior som är lätta att förväxla...

Tror att "Selcon" i annonsen är en Ockelbo Mo-båt faktiskt. Ockelbos första egna serieproducerade båt. Kul historisk pryl till ett mycket rimligt pris minsann...

Sådär efter en massa letande så ha jag nu kommit fram till vad jag har för båt :D 

en (2 sitsig sportbåt från 50 talet tillverkad i eskilstuna thermoverken. heter lagun.) ska det tydligen vara!

Någon som ha nå koll på dem?  fundera på att sälja den el renovera den!  vad tror ni en sån kan vara värd?

Mvh

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor