Finns det några gamla båtar runt omkring som behöver lite kärlek?

Tjena...sitter och funderar lite...jag älskar min båt och jag kan inte riktigt tänka mig göra mig av med den, om jag inte köper en större med inombordare, veteran såklart och trä är ett måste. Gärna nån gammal v8a i den som behövs renoveras.

 

Jag kika lite vad min båt kan va värd jag hitta bara den här, http://www.blocket.se/stockholm/Wijko_sportbat_i_mahogny_35165456.h...

 

Min är en finare modell, Också grundligt renoverad, Har mycket finare inredning, Hydralisk styrning, powertrimm och tilt, och en nyare mycket bättre motor, reggad 80 kärra obromsad som är byggd till båten, och fint kapell, bra ljudanläggning likaså, Om han värderar sin till 55 då är min bra värd över 70. Men detta kanske är drömpriser, men det är väldigt svårt få tag i dessa båtar, och i bra skick, min är aldrig emot körd eller bottenmålad.

 

Jag vill ha en 6-7 meters daycruiser med en inombordare det är målet, Vet ni om nån som behövs lite renovering, eller vill byta mot min, plus pengar såklart, tveka inte ställ frågor eller säg till, jag är inte omöjlig.

 

Mvh Kim Hagman

Visningar: 722

Bilagor:

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Min Vindö, om den inte blir såld ikväll... Kolla MIN sida.

//Matte

jag hittar inte bilder på någon vindö, vet inte riktigt hur den ser ut, är det knorr du menar? Mvh kim

Yes, det är Knorr jag menar, kan maila dig mer aktuella bilder om du vill.

//Matte

ja tack gärna gör det. Skriv gärna mer vad det är kvar för att få den helt färdig, Hur v8an är i skick, toppfart m.m. Har v8an suttit i båten och varit körd? Skicka gärna mer info och bilder, och så får vi se om du får sålt den eller inte, Det är lite sissodär med värdet din ska du sälja för 40 tusen och min är värd 55 utan vagn och tillbehör, men det kanske går lösa. Mvh kim

Tjena matte, fick du sålt den? Om inte varför? Maila gärna mer info och bilder till mig på kimhangman@hotmail.com

 

Mvh kim

Detta med att värdera klassiska båtar är alltid en vansklig historia. Det beror ju på vem som är kunden och vad kunden har för mål med köpet.

•Olle Original värderar båten på Blocket mycket högre än din. Den har gammal fin originaltypisk motor, ingen vattenskidbåge och en inredning som andas mer tidigt 1960-tal. Har inga andra detaljer som kommit på under åren utan känns genuint gammal och "rätt".

•Pelle Praktiker däremot som vill ha det bästa av två världar tycker förmodligen tvärt om. Pelle vill ha en gammal båt men utan bekymmer. Värderar en bekväm inredning, modern motor med power trim och en praktsik vattenskidbåge som ett klart plus. Din båt är värd betydligt mer än båten på Blocket för honom.

 

Och därigenom blir värderandet rätt så knepigt. Varje båt är ju lixom unik i sitt sätt och i sin jakt på nästa ägare. Så egentligen är det ju "bara" att sätta ett pris som du tror på och testa marknaden. Får du fem svar från Blocket inom 10 minuter var du för billig. Är det tyst i två månader får du fundera en vända till...

Hej Kim

 

Kunne ovennævnte båd være interessant? Den ligger i Danmark og kræver et større renoveringsarbejde. 

MVH

Ole

Hej Ole! Skicka gärna mer information om båten, när den är byggd, vad det är för motor, och massor massor bilder så återkommer jag ! Mvh Kim
Bilagor:

Hej Kim

Har du ikke en mailadresse, så jeg kan sende billeder m.v. direkte?

MVH

Ole

Hej ! Jo min mail adress är kimhangman@hotmail.com

 

Mvh Kim

Hej kim

 

Så har jeg sendt 2 stk. mails. Håber de er kommet igennem

MVH Ole

Finare modell (ser ut att vara exakt samma enligt min mening), finare inredning, bättre motor, mutter mutter... smaken är sannerligen som baken. ;) Ja det är min båt på blocket, har tre som har hört av sig, två som vill titta på båten i veckan/helgen.

 

Och med det vill jag säga att det verkar som att jag har lagt priset hyfsat rätt. Gamla originaldetaljer och en enhetlig stil drar oftast upp priset, det är många som tycker det är fint.

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor