Bortskänkes. Hejsan! Jag tänker låta mina två båtar gå till skrot nu...

Alltså jag gick precis med här inne för att se om det finns någon som vill ta över en båt eller två från mig.

Den ena är en Selco Rival från 1965. 4,65 x 1.8 med en Yamaha 40 hk från 1987 inredningen är HELT slut och behöver göras om samma med kapellet. Snurran har stått ett tag och behöver därför en ny impeller, lär ha torkat till sig, fått sprickor och riskerar släppa bitar ifrån sig som kan täppa till kanalerna.

Den andra är en trevlig mindre och bobar familjesnipa i plast som heter Delfin 24 byggd 1979. En MD11c på 20-22 hk sitter i den från 1983. Funkade för en del år sedan men vem vet idag, är inte sötvattenkyld. Personligen tror jag att ett motorbyte skulle vara bäst eftersom själva båten är mycket välbyggd. Det mesta är teakinredning i den plus gott om förvaring. Kapellet HELT slut och behöver göras nytt.

Komentar: Båda gamla kapellen finns sparade ifall man vill ha dem som mall. Naturligtvis borde jag ha fixat till dessa två båtar själv men vi köpte en sommarstuga för en del år sedan och det blev allt svårare att hinna med allt, plus att frugan min inte har så bra sjöben...1991 åkte vi över till Åland med den större båten utan några som helst problem, men det var då det. Vid andra tillfällen hade vi ofta Selcon som "jolle" efter snipan så vi kunde åka lite vattenskidor samt göra snabbare utflykter med, kul var det!

Visningar: 634

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Tragiskt när de går til skrot, men tyvärr så finns det ju till slut kanske ingen annan väg att gå....

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor