Övrigt (177)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

Kabler

Jeg skal legge opp nytt elektrisk anlegg på Anne. Noe av dette vil være godt synlig (særlig ledninger til lanterner), og det er derfor vikt…

Startad av Erling Marcussen Timm

3 Maj 12, 2011
Inlägg av Micke Öhman

Transport

Hej Jag ska åka med lastbil från Linköping till Gävle via Stockholm på fredag (6:e Maj) det finns plats över

Startad av Henry Fahlström

0 Maj 3, 2011

Renoveringshjälp/tips

Hej... Jag har börjat att slipa på min cyklon5:a Och upptäckt hur den varit målad när den byggdes min fråga är : ska jag lacka den som den…

Startad av Peter Stålblad

6 Maj 2, 2011
Inlägg av Peter Stålblad

Längd på åror?

Hur långa skall åror vara i förhållande till en jolle?   Om en jolle är 2 meter (6,5 fot), hur långa skall då årorna vara? 5 fot? 6 fot? 7?…

Startad av Micke Öhman

2 Maj 1, 2011
Inlägg av Stefan Stran

Iordningställande av plastbåt

Rubriken verkar kanske lite underlig. Men för att komma undan relativt billigt, vill jag påpeka att "riva sönder" saker som trots allt är e…

Startad av Bertil Larsson

2 Maj 1, 2011
Inlägg av Bertil Larsson

Kurs i träbåtsrenovering!

Jag är i startgroparna att dra igång en kurs i träbåtsrenovering i samarbete med ett studieförbund. Alltså en studiecirkel med x antal träf…

Startad av Per-Åke Olsson

6 Apr 27, 2011
Inlägg av Mats Sjögren

Bygga hydrofoil vinge

Efter sommarens körningar märkte jag att min stor-speedy inte ville lyfta fören utan snarare trycka ner då den kom upp i 30-35knop.Funderar…

Startad av Mikael Renvall

4 Mar 17, 2011

Tips om att måla botten stor-speedy

Har börjat att fixa med båten lite tog den på jobbet för att få lite plats.Förra året så skrapade  jag den ren under vatten linjen målade f…

Startad av Mikael Renvall

2 Mar 16, 2011
Inlägg av Mikael Renvall

Någon som vet modell samt årsmodell

Jag tror det är en Crestflite eller Bayflite V-174 från 1969-72. Rätt eller fel? Motor AQ115A med 100 drev. Originalinredning grön. 

Startad av Daniel Persson

3 Mar 11, 2011
Inlägg av Daniel Persson

Behöver tips om att måla min båt.

Har suttit och läst på olika forum om hur jag ska måla båten men blir inte klok på alla tips o ideer.Som sagt ska måla båten.(1)Botten måln…

Startad av Mikael Renvall

4 Feb 23, 2011
Inlägg av Mikael Renvall

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor