Övrigt (177)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

FRI FART Karlstad ????

Hej... Hur blir det med fri fart i Karlstad den 9/6 blir det av eller inte Jag behöver veta innan Torsdagkväll (24/5) för att kunna vara me…

Startad av Peter Stålblad

2 Maj 24, 2012
Inlägg av Peter Stålblad

Veteranbåtsträff i Norge

Är det någon som känner till någon bra träff i Norge ?

Startad av Mats Johansson

3 Maj 20, 2012
Inlägg av Micke Öhman

Flytte en skjønnhet fra Vänern til Norge, når er Vänern isfri?

Har inngått avtale om kjøp av en skjønnhet som nå står på land i Karlstad; en 26 fots Hjuvikskryssare.  Oljeleting har dere ikke peiling p…

Startad av Magne Hjelle

10 Maj 15, 2012
Inlägg av Stefan Stran

Polyuretanlackning

Hej Kan man med den "klara" 2K-polyuretan lacken måla utan att mellan slipa om man som med 2K-polyuretan färgen högst väntar 2 dygn ?   Mvh…

Startad av Robert Sollare

0 Apr 6, 2012

Styrning - Wire -> teleflex eller hydral

Har rivit ut den något "klena" wirestyrningen på Funken och tänkte montera en hydralstyrning istället. Dock har det visat sig svårt att hit…

Startad av Anders Welén

2 Mar 26, 2012
Inlägg av Anders Welén

Forslund

Jag hade en forslundare med halvsalong för en massa år sedan. Är det någon som vet var jag kan få veta mer om dessa båtar? Är det någon här…

Startad av Christer Adolfsson

3 Feb 27, 2012
Inlägg av Börje Leijström

Träbearbetning

Hej, alla! Jag skall nu skrapa ner mahognyöverbyggnaden på min Solö 25:a. Någon som har förslag på val av material och metod?

Startad av Björn Mässvik

2 Feb 23, 2012
Inlägg av Björn Mässvik

Renovering av Selco Selboy

Hej! I försomras köpte jag en liten båt som skulle bli ett tvärprojekt och snabbt kunna doppas i sjön. Så klart blev det mer jobb än man tä…

Startad av Rikard Wikner

9 Feb 21, 2012
Inlägg av Bertil Larsson

Hur sorteras diskussionerna här på SCB?

Jag har inte riktigt fått kläm på hur sorteringen sker här på SCB. På andra forum jag är med på så sorteras trådarna i kronologisk ordning…

Startad av Fred

0 Feb 16, 2012

Båtelektriker i Stockholm

Hej,  Jag funderar på dra om all el i båten. Det är troligen inte så komplicerat men måste givetvis göras metodiskt och strukturerat. Det…

Startad av Theo Martins

0 Feb 14, 2012

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor