Välkommen till en vackrare båtvärld - det är här det händer
Sortera med avseende på:
Diskussioner | Svar | Senaste aktivitet |
---|---|---|
Vad är detta för båt ???Är det någon som känner igen denna båt Farsan körde ut varor ifrån Mälarhöjden ut i Mälaren tidigt 60 tal en 40 hk Gale gult däck blå sprut… Startad av labbe lawergren |
1 |
Nov 23, 2009 Inlägg av labbe lawergren |
Är det någon som känner igen henne?Hej, är det någon som vet vem som kan ha ritat vår båt Pia? Hon ska vara byggd 1934. Det är ungefär det jag vet. Mattias Startad av Mattias Wenblad |
2 |
Okt 30, 2009 Inlägg av Mattias Wenblad |
IW Sport / DelfinHejsan alla. Tänkte bara höra efter om det finns fler ägare till IW Sport / Delfin. Själv har jag en Delfin i gott skick (se bild). Berätt… Startad av Hans Larson |
1 |
Okt 16, 2009 Inlägg av David Miger |
CendrillonFick ett mejl från Finland där man efterlyser historiken om en gammal seglare. Brevet lyder: "Hej, en seglare i Helsingfors har köpt den g… Startad av Anders Værnéus |
1 |
Sep 28, 2009 Inlägg av Anders Værnéus |
Engelsk ägare till svenskbyggd båt söker båtens ursprungHej! Har fått en förfrågan från England om hjälp att söka ursprunget till en båt. Kanske finns det någon här på forumet som kan hjälpa til… Startad av Linus F |
0 | Sep 19, 2009 |
Framåt GungaVem vet nåt om ovanstående båt, kanske en bild? Tack på förhand /Magnus Kaplan Startad av Magnus Kaplan |
7 |
Sep 1, 2009 Inlägg av Magnus Kaplan |
Fråga från Sjöhistoriska MuseetJag har fått en förfrågan från Mjörns ångbåtsförening som tagit hand om en vacker motorbåt. De söker uppgifter om båten. Den är gissningsvi… Startad av Anders Værnéus |
0 | Aug 17, 2009 |
Var finns campingbåten Duga idag?När jag hittade följande gamla annons på annonsbörsen kände jag genast igen båten. Vi hade henne i vår ägo för många år sen. Båten är en A… Startad av Mikael Frank |
0 | Aug 16, 2009 |
Vart tog den vägen?I slutet på 1980-talet var jag i Vänersborgs hamn och såg denna salongsbåt. Plastad från topp till tå, men ack så ball. Vad hände sedan? Nå… Startad av Anders Værnéus |
0 | Aug 14, 2009 |
Nordson/oidentifieradNågon som vet något om vad detta skulle kunna vara för fabrikat/tillverkare? Byggd i plywood, jag gissar tidigt 60-tal med tanke på instrum… Startad av David Tingsgård |
1 |
Aug 12, 2009 Inlägg av David Tingsgård |
Välkommen till
Swedish Classic Boats
Registrera dig
eller Logga In
© 2024 Created by Anders Værnéus. Drivs med tekniken bakom