Hej! Råkade skicka detta inlägg till alla medlemmar istället för hit så jag prövar på nytt:) Har alltså en Storsaxare. Har tagit bort akterspegeln och bakersta spanten. När jag nu ska sätta tillbaka nytt så funderar jag på att antingen sätta den innanför skrovet med spanten några cm in och då använda de gamla skruvhålen i skrovet för att fästa aktern. Eller så lägga de nya spanten kant i kant med skrovet och då använda de gamla skruvhålen för att fästa spanten  och sedan limma och skruva aktern (som då kommer att ligga utanför skrovet) med skruv rakt bakifrån. hoppas ni kan se det framför er utan bilder. tacksam för tankar och kommentarer? 

 

Visningar: 350

Inlägg i den här diskussionen

akterspegeln skall ligga innanför skrovet och skruvas både i ett inre ramverk samt i de aktersta spanten
Ok! Tack! Jag såg en båt här på klubben som hade lagt aktern utanför. Såg snyggt o proffsigt ut. Men det är klart att stabiliteten och tätheten blir bättre med aktern innanför. Några bra tips på ställen som säljer mahogny, både faner och tjockare storlekar?

Fredrikssons trä i Stockholm. Trevligt, billigt och välsorterat.

Testrum. Ibland maskätet, trassligt, dyrt och extremt lång leveranstid om dom inte glömt bort beställningen helt och hållet. Där kan man dock hitta snedvuxna ämnen för spant och stävknän mm.

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor