Efterfrågar någon här på sidan om ni känner till Kynisijärvibyggd båt från Torneå.Den ska visst vara byggd kring 1977 på nämda varv.Har ingen bild för tillfället men kan komma senare.Båten är helt i mahogny och översta bordet är vitmålat.För och akteruff med ståhöjd överallt i båten. VolvoPenta trecyl.disel,hydralstyrning.Längd 10x3m

Visningar: 85

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Hej Kent!

Har båten något namn? Lägg gärna ut ngn bild på båten.

Jag bor i Haparanda, så det är nästgårds till där båten byggdes.

En farbror till mig hade en båt som liknar din beskrivning, vet att den såldes till Enareträsk i norra Finland, den var dock lite kortare. Däremot fanns det en liknande båt som var större, men minns inte säkert namnet, kan ha varit Carina är inte helt säker.

Mvh Niklas Waltari 

Tyvärr har jag ingen bild eftersom jag gjorde en spontant besök i byggnaden där den står.Dessutom är den svår stt fota därför den står skymd.Men just översta bordet är målat vit,bara det är ett avvikande kännetecken

Efter en snabb koll på vart den aktuella båten tog vägen från Haparanda, så var ett svar Piteå, där du också ser ut att finnas. Med andra ord kan det vara samma båt.

Jaha de menar du,så då kan den vara byggd av Kynisijärvi.Om jag kommer till skott att tala med den avlidne mannens kvinna för ett köp då hör jag av mejså kan vi räta ut några fler frågetecken.Har själv inte varit in i förrådet där alla ingredienser som hör till båten var,men tippsaren min var in och kollade och han sade att där fanns allt.Såg inget namn på båten dessvärre,men kan nog tareda på det via tippsarens son som friar till mammans dotter.Får kanske kontakta dej mer framåt våren om jag slår till,tack för din rek.

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor