Hej!" Håller på att renovera en Ockelbo S19i från 1968 och vill förstås få den så original som möjligt. Durkarna är belagda med en vinyl som ser ut som nåtat teakdäck. Produketen heter Nautolex och har förstås gått ur tiden för något år sedan.

Söker någon som kan ha en rulle liggandes, behöver ca 7m
Har sökt efter esättare men finns inget likannde, det som finns är tjockare och inte möjligt att fästa runt kanter till lösa durkar.
Vill inte köpa "fusknåtad plywood"...
Så nära original skall det vara!

Nödlösningen är Forbo våtrumsmatta 4801 Teak, Modern, vilket känns bittert...

cgle@svoa.se
073-9142330

Visningar: 42

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Var det inte en artikel/reklam för något liknande i senaste Båtliv som kom häromdagen?....kan ha vart i någon av bilagorna med!

Man kunde välja mellan vit eller svart "nåt"...

Det var Watski, kolla här: Isiteek

Tack! Mmmmm, jag har ambition att renovera så nära originalskick som möjligt. På nivån att jag lånat färgscanner så jag kan få rätt kulör på gealcoatspackel. Kommer inte att lacka om skrovet, man kommer väldigt långt med att tvätta med klorin, oxalsyra, spackla och polera. Original beslagen från AB Järnförädling i Hälleforsnäs kommer att kramas om. Durkarna kommer att göras nya i konstruktionsplywood som tål lite fukt. Dessa skall sedan som original kläs med lämplig duk. Det är här jag vill hitta tunnare vinylmatta likt Nautolex. Att den är tunn känns viktigt, behöver kunna vikas runt kanten på de två luckor som skall kunna lyftas. Stolarna kommer att kläs om i Litauern.

Inte köpt som renoveringsobjekt, det ena har gett det andra...

RSS

Du tittar på Swedish Classic Boats tack vare

© 2017   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor