Laskbrickorna i Ziroccos botten behöver renoveras och vi vill gärna använda mässing och kopparnit. Kan någon tipsa om var i Stockholmsområdet man hittar 3mm mässingsplåt?

Visningar: 670

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Ring Söderströms Järn och Metall, 08-715 24 40, och fråga om de har någon sådan plåt inne. Dom brukar ha bitar som köps in som skrot ståendes. Annars blir du nog tvungen att köpa fullformat nytt hos tex http://www.cgt.se/

Mvh / Micke

Jag tror att 3 mm är väl tjockt om du ska nita. Billigare att ta tunnare utan att hållfastheten totalt sett minskar. Har själv 2 mm i Viking III orginal. Om du gängar med M4 så kanske 3 mm eller mer bör användas eller 2 mm rostfritt som är billigare. Om du gängar så använd inte M4 med spårskalle utan med kryss. Spårskallen "fräser" upp hålet i bordet innan skruven drar tillräckligt.

Detta var dock ett svar på fel fråga men ville ändå dela med mig av sur och onödigt dyr egen erfarenhet.

Hej Mattias och Micke,

jag fick inte tag på någon mässingsplåt men däremot koppar. Jag vill gärna nita i friborden för jag tycker det blir så tjusigt. Däremot kör vi med rostfri bricka och M6 gäng i botten. Såhär blev det:

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor