Visningar: 1379

Bilagor:

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Sanslöst fin.

Suck.

Hög tid att göra plats för fler båtar ute vid stugan. Jag som hade tänkt att trappa ner. 

Priset är inte lika lockande.......   ;-)

Jag håller med dig där Robban!

Någon som vet hur många sådana som tillverkades? har hört att det bara gjordes 1 ex. Lite roligt, min far hade en Blå Hajen 1960 års modell, tror inte det gjordes många sådana heller där på Rubberfilm i Åmål (Levin-båtar).

Enligt Stig Levin - dåvarande VD på Rubberfilm/Levinbåtar - tillverkades bara två varav han själv ägde den ena. Här är han med sin fru i sitt exemplar:

Hej Jan.

Vet du hur många Blå Hajen det tillverkades?

Ingen aning Hans, men det vet säkert Stig Levin.

Vi har en båt (Levin-båten) som tillverkades av Rubberfilm i Åmål. Den är inte lika tuff som Blåvingen, men om någon vill lägga ner tid på den, kan den bli rikigt fin. Någon som vet någpt mer om den här modellen (Blocket)?

Åh ! Den vore superkul att ta tag i eftersom jag kommer från just Åmål. Nuförtiden bor jag i Nacka men tillbringar somrarna i Åmål hos familjen. Synd bara att det sk-tlångt mellan Stenungsund och Nacka :-(

Kan man tänka sig att lämplig motor är ca 20-30 hk ?

AB Rubberfilm, norden största tillverkare av kondomer på den tiden. Bara en sån sak :-) Hihi

Hur kom man på att bygga båtar som sidoverksamhet ? Lite som "Kenneths Kennel & Kebab"

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor