Välkommen till en vackrare båtvärld - det är här det händer
Taggar:
Tyvärr är jag ingen guru på detta men gillar träbåtar men där i mot Anders han är en fena på sådant.
Tok koll :-)
Mors,
bra köp mannen. Nu har du ngt riktigt roligt att jobba med. Båten har total dokumentation så du behöver inte oroa dig. Ska bara gräva fram den. Kul att du tagit hand om Måsen - det är den värd. Jag har varit med från första dagen då den räddades så det finns att berätta.
Stort Grattis till en kanonaffärTack! Tyvärr blev bilderna lite för små men det kanske går att titta på annat sätt framöver. Tanken är att försöka få hem henne runt midsommar. Problemet var att hjullagren, på vagnen, var torra osh rostiga. Jag måste därför börja med att fixa dom. En snabb koll på vad de kostar ny visade att det skulle kosta 16000 kr så det blir inte aktuell. Ska putsa, fetta in och seda hålla tummarna.
Nu vet jag ju inte vad jag ska göra med min andra "brädhög"(hustruns namn på båten i skjulet)? Skjulet borde ju fungera även för måsen så jag borde tömma det fast vill egentligen behålla båda.....livet är för kort.
Hade inte hjälpt. Golfutrustning kanske.
Kan du råda mej om hur jag bäst får båten tät? Tänkte själv inte stryka ngn linolja eller annat utan bara vattna den och hoppas den sväller ihop tillräckligt. Verkar det rimligt?
Välkommen till
Swedish Classic Boats
Registrera dig
eller Logga In
© 2024 Created by Anders Værnéus. Drivs med tekniken bakom