Är som du märker ganska novis på området och har inte mycket att gå på men om man har en  motor som har maxvarv angett till 5100 och 1,5 i utväxling blir väl effekten av för liten propeller att den går över maxvarv och för stor att den inte orkar!känns lite som att det är bättre och stega uppåt elr är jag ute o cyklar?har ju rätt liten båt 5,80*2,10c:a 650 kg

Visningar: 829

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Menar du att den är uppväxlad? Vad har du för motor då?

Kollade utväxlingen senare,kom fram till att det var 1/1,gick ett varv på backslaget  och ett på vevaxeln!B 20!

Ok! B20 klarar nog ingen uppväxling men en sidventilåtta lär göra det, vanligt på hydrobåtar.  Har ju en b20 i min och undrar hur jag ska få fart på den, steg tretopp Aspenracingsoppa och en riktig kam (K-kammen jag har nu varvar för dåligt). Blir nästa steg eller en annan motor.

Vad har du för topp nu?

B20 E insprutningstopp som är pluggad.

Ok,satt just o tittade på tuben!Tokfränt,bra fart i den iallafall!

...Du får helt enkelt stoppa i en sådan här. :o)http://swedishclassicboats.ning.com/photo/ford-v860hk-1937-1?contex...

Var hittade du den? Det där vore mumma men det går nog inte lika fort. Sidan går att trimma nåt helt enormt men det kostar.

Har haft den i ganska många år nu. Hade hoppats på att få igång den i våras men vi stötte på lite patrull. Den som lever får se det blir dock inget trim på den här. :o)

Som en skulptur!

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor