Hej

Har en mahognybåt som mäter 9*2,85.Den ska enligt förra ägaren vara en "Kållandsö motorkryssare" som skall varit byggd 1967.

När jag köpte den från stockholm 2002 så satt det en GM Detroit Diesel i den med backslag och vinkelväxel.Båten hette då"Estrela".

Den är numera utbytt efter första sommaren mot en AQAD41 med 290 DP drev.Var lite klurigt å få i hop det men det funkar otroligt bra.

Tänkte kolla om det är någon här som vet något om den här båten,vart den är byggd,om det finns flera osv.

 

Mvh/Magnus

Visningar: 399

Bilagor:

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Snygg båt! Vilken skön form på bordläggningen fram mot stäven.
Tack. Min far har också träbåt,ett holmsundsbygge men den har inte alls samma form på bordläggningen som min,så min känns inte så vanlig.
Om det nu är Kållandsökryssare modellen heter så skulle det kunna vara en "Blombergare". Numera drivs båtbyggeriet (Om det nu är samma båtbyggeri) av Sten Olov Vahlberg. Det är lite långsökt men kanske, kanske.
Mvh Janne H
Tackar för det svaret.Det lät intressant.Ska försöka få tag i den här mannen och höra om han vet något om min båt.Fortsättning följer.

Mvh/Magnus
...Bara så du vet, han är lite speciell... Och talar en gruvligt sävlig västgötska. Hur som helst lycka till med sökandet. /Janne
Cool båt i ett vackert skick!
Gratulerar!
Måste gå fint i sjön med den skrovformen.

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor