Övrigt (177)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

Basning av spant!

Hej på er!Nu har det blivit dax för oss i Sniggel-Snuggel koncernen att börja basa spant.Vi provkörde vår baslåda under gårdagen och basade…

Startad av Emil Nordlindh

1 Aug 3, 2010
Inlägg av Emil Nordlindh

Mönja!

Hej på er!Vi har precis börjat mönja vår skärgårdskryssare Sniggel-Snuggel. Vi är dock lite oroliga ang. torktiden. Hur lång tid brukar det…

Startad av Emil Nordlindh

5 Jul 15, 2010
Inlägg av Micke Öhman

Evinrude Starflite III 75 HP - 1961 Manual sökes

Hej! Jag söker Manual till Evinrude Starflite III 75 HP - 1961. Lyckades stava fel!!   /Lina

Startad av Lina Brynne

4 Jul 1, 2010

beis og lakk

Omsider er jeg i gang med overflatebehandlingen på Janne. Natt til lørdag la jeg på to strøk med mahognybeis (International), og på lørdag…

Startad av Erling Marcussen Timm

1 Jun 13, 2010
Inlägg av Micke Öhman

Snurretävlingarnas barndom

Halloj! försöker hitta filmer och bilder från från sent 20-tal och tidiga 30-talet. Som visar dom första tävlingarna som "Mälaren runt" t.e…

Startad av Janne Hansson

17 Jun 7, 2010
Inlägg av Janne Hansson

Lacka är inte lätt...men med rätt lack blir det lättare.

Jag har använt international schooner på min båt Florida.Redan från början tyckte jag att den var tunnare och mer svårjobbad än t ex Rylard…

Startad av Per Lundbladh

2 Jun 3, 2010
Inlägg av David Tingsgård

Innretting av motor

Janne har en V8, med strak aksel. Jeg har en liten skjevhet i innrettingen, som viser seg ved en glippe mellom flens på gir og flens på aks…

Startad av Erling Marcussen Timm

0 Maj 18, 2010

Vinduslist/glasslist

Jeg har nå plukket ut glassene på vindskjermene til Janne, og er  såvidt i gang med slipingen. Glassene var lagt inn i rammene i en fugemas…

Startad av Erling Marcussen Timm

1 Maj 9, 2010
Inlägg av Lars Olsson

CPES (Clear Penetrating Epoxy Sealer)

En amerikansk båtbygger sverger i sin bok til bruken av CPES. Alle flater (spant, bjelkeveier, endeved, etc) blir satt inn med dette vidund…

Startad av Erling Marcussen Timm

3 Maj 4, 2010
Inlägg av Georg Oppermann Moe

Årets projekt

Nytt projekt.   Det blev ingen liten baggenbåt, tillgången verkar tämligen dålig. Resultatet blev en Flygfisk från Malmö flygindustri, ett…

Startad av Bertil Larsson

0 Mar 2, 2010

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor