Efterlysningar (160)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

SWEET SIXTEEN

Hejsan!   Nu håller jag på att renovera en Marieholms Sweet Sixteen! Jag undrar om det är någon som vet något om denna modell?! Jag är på j…

Startad av Henrik Österström

2 Okt 11, 2010
Inlägg av Henrik Österström

Boken; Träbåtsrenovering - Att underhålla och bevara ett kulturarv...

författad av Thomas Larsson, vet någon var man kan finna den? Titeln har inte bara gått ur sortimentet på samtliga bokhandlare jag varit i…

Startad av Brandt

4 Sep 24, 2010
Inlägg av Brandt

Är det någon som känner igen henne?

Er det noen som kjenner igjen denne båten? Båten ble kalt for Daisy av forrige eier, men den har visstnok hatt flere navn. Den er bygget a…

Startad av Colin Dobinson

3 Sep 22, 2010
Inlägg av Colin Dobinson

Coupe racer från ca 1947-1951/Molanders varv - Letar efter historik till min båt

Jag intresserad om någon skulle ha mera information om båten jag skaffade. Känner till att 3 ex har tillverkats på Molanders varv i Lidingö…

Startad av Christian Nyström

12 Sep 20, 2010
Inlägg av Micke Öhman

Tidig glasfiberbåt tillsvidare utan historia

HejÄr ny här på forumet, det verkar vara befolkat av sakkunniga och engagerade medlemmar. Hoppas att jag också skall kunna bidra med något…

Startad av Uffe Nyman

0 Sep 18, 2010

Är det någon som vet????

Hej Har en mahognybåt som mäter 9*2,85.Den ska enligt förra ägaren vara en "Kållandsö motorkryssare" som skall varit byggd 1967. När jag kö…

Startad av Magnus Nilsson

6 Sep 11, 2010
Inlägg av Janne Hansson

Dubbelruffade CGP båten Hobby

Det finns många båtar som haft namnet Hobby, är det någon som känner till var den ca 12 meter långa dubbelruffade Hobby, som fanns i Vätter…

Startad av Christoffer Stavenow

4 Sep 11, 2010
Inlägg av Micke Öhman

gotland

            Hej var på semesterresa på gotland i helgen 26-31/8på vägen till den hyrda stuga straxt norr om visbyhöll jag på att få nackspä…

Startad av Peter Stålblad

0 Sep 1, 2010

Vad är det för modell på min båt??

Hej! Nu i somras så tog vi klivet ut i livet och skaffade oss en trä båt. Bland det bästa vi gjort.Nu är jag ju intresserad av att fixa til…

Startad av Peter Andersson

0 Aug 19, 2010

Elektrolux Camping 5401 Årsmodell?

Jag har fått en Elektrolux camping i mahogny och skulle vilja veta vilken årsmodell det är och vem som kan ha byggt den. Det står typ 5401…

Startad av David Åkebrand

5 Jul 26, 2010
Inlägg av Mikael Frank

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor