Efterlysningar (160)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

Motorbåten Håfreström på Dalslands kanal, känner någon till fakta om den.

Hej!   Har köpt en ångslup som byggts på ett gammalt nitat stålskrov, som jag tror är motorbåten Håfreström som lär ha varit en direktionsb…

Startad av Karl Anders Andersson

3 Apr 14, 2010
Inlägg av Anders Lindstam

CGP vid namn Pin

Min farfar hade i Karlskrona en liten Pettersson som hette Pin. Hade varit roligt att veta var hon blev av. Och om någon har en liknande bå…

Startad av Per Lundbladh

0 Mar 15, 2010

Var är pappas Chris Craft?

Någon som vet var min pappas Chris Craft blev av? Sist jag såg den låg den på marinan på vägen ut till Dalarö.(1990 talet) Bryggan längst u…

Startad av Per Lundbladh

1 Mar 2, 2010
Inlägg av Anders Værnéus

CGP-ritning 828 A/B

Hej! Jag söker information om CG Petterssons ritning nr 828 från 1931. Den ingår i Sjöhistoriska Museets samling av CGP-ritningar, men i öv…

Startad av Staffan Rosendahl

2 Feb 16, 2010
Inlägg av Staffan Rosendahl

Saknade båtar!

Under min uppväxt under 70-talet var jag mycket ute med min farbror i hans gamla fina träbåtar, skulle vara kul att få veta om några av dem…

Startad av Niclas Lundström

2 Feb 3, 2010
Inlägg av Niclas Lundström

Historia Rubin kryssare !

Söker mer historia om min båt. Det jag vet är att den heter Rubinkryssare, byggd 1963 i marinplywood efter ritningar av "Norlin"? på ett va…

Startad av Niclas Lundström

0 Feb 2, 2010

Efterlyses

Hej .   Jag fick veta att en CGP båtar "IRA" nyligen sålts till någon i Stockholms trakten, jag skulle vilja veta vem ägaren är? Mest av ny…

Startad av Jon Sundeman

0 Jan 25, 2010

Realloy

Håller på att renovera en Realloy Pilen och söker efter delar.Allt av intresse.

Startad av Michael Axelsson

0 Jan 20, 2010

Var finns Aniara

Aniara bygdes vid varvet i Karlberg. Hon bygdes av brovakten Andesson kring 1955-57. Andersson var en klurig uppfinnare, han tillverkade ur…

Startad av Bertil Larsson

0 Jan 9, 2010

forslund

hej köpt en forslundare som e byggd 1956-57 det byggdes två lika av denna modell. skall finnas en syster båt. har pratat med owe forslund.…

Startad av stefan sandström

0 Dec 25, 2009

RSS

© 2024   Created by Anders Værnéus.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor